De Belastingdienst heeft onlangs een steunpunt geopend in het stadhuis van Apeldoorn. Inwoners kunnen hier terecht voor persoonlijke hulp bij belastingvragen.
Bij het steunpunt kan je terecht met al je belastingvragen. Of het nou gaat om een lastige vraag bij geldproblemen of het invullen van een formulier. Maar ook bij vragen over de jaarlijkse belastingaangifte, die je tot 1 mei nog kan doen. Medewerkers van de Belastingdienst nemen de tijd en bespreken rustig al je vragen.
Vragen stellen aan een ‘echt’ persoon
Zakia, medewerker van het steunpunt van de Belastingdienst, is blij met de hulp die ze nu kan bieden aan inwoners. ,,We zitten in het hart van de stad. Mensen komen binnenlopen en vinden het fijn om te zien dat ze dingen kunnen vragen aan een ‘echt’ persoon. Een lage drempel voor mensen dus. Ik help de mensen graag als ze iets niet snappen. Mijn dag is gemaakt als iemand met een gerust hart de deur uitloopt.”
,,Mijn oproep aan de inwoners in Apeldoorn is: maak een afspraak als je ergens mee zit of iets wil aanvragen. Voor iedere vraag kun je bij ons terecht. Of het nou gaat om het invullen van een aangifteformulier, het aanvragen van toeslagen of een nabestaandenmachtiging. Twijfel niet, we helpen je graag.”
Fysiek bereikbaar
De Belastingdienst wil fysiek bereikbaar zijn op dé plek waar inwoners contact hebben met de overheid. Bjorn Meijer van de Belastingdienst: ,,Daarom openen we door het hele land steunpunten om persoonlijke hulp te kunnen bieden. In Apeldoorn kunnen inwoners terecht op het stadhuis. In een gesprek van mens tot mens helpen medewerkers van de Belastingdienst inwoners graag met hun vragen. Dat werkt voor veel mensen toch vaak fijn, ze voelen zich gehoord en geholpen.”